חשיבותה של תבנית בת באתרי וורדפרס, ואיך יוצרים אותה

לפי נתוני הסקר שנערך בנושא תבניות וורדפרס, 85% מהלקוחות ורוכשי התבניות מתאימים אישית את האתר שלהם. אבל, רק 35% משתמשים בתבנית ילד! ככל הנראה הנתונים האלו נובעים מחוסר מודעות לנושא או בשל המחשבה זה מורכב מידי. הרי, לא בכל פלטפורמה ישנה הפריווילגיה והנוחות הזו. הכתבה הבאה נועדה להסביר למה עלינו להתשמש בתבנית ילד, ואיך לעשות זאת במדריך קצר ויעיל.

למה צריך להשתמש בתבניות בת?

אם אתה מבצע התאמות לקוד של ערכת הנושא שבחרת, שימוש בתבנית בת יכול לחסוך לך הרבה כאב ראש בעתיד. תבנית בת מאפשרת לך לבצע שינויים בלתי מוגבלים מבלי להשפיע על קוד האתר של התבנית המקורית, מה שהופך את אתרך קל לעדכון בלי חשש שמא ימחקו השינויים שביצעת. על ידי יצירת תבנית בת, אתה מפריד ויוצר סט קבצי אתר שונה שדרכם אתה יכול בנוחות להתאים אישית את  אתרך מבלי להשפיע על הקוד המוקרי בשום דרך. לא רק שזה הופך את עדכוני התבנית והגרסאות לקלים יותר, זה גם מוודא כי אתה אף פעם לא תהרוס את קוד התבנית המקורית שרכשת היות ואף פעם לא באמת שינית את הקבצים. תמיד תוכל לכבות את תבנית הבת ולחזור לזו המקורית.

איך יוצרים תבנית בת? – המדריך

בדוגמא זו, ניצור תבנית בת לדוגמא לתבנית הדיפולטיבית של וורדפרס –  2010. בשלב ראשון, ניצור תיקייה חדשה עבור תבנית הילד. נבחר לקרוא לה בשם האתר שלנו, Nintay-Website. אתם כמובן, יכולים לבחור איזה שם שתרצו. בתוך התיקיה של תבנית הילד, ניצור קובץ חדש בשם style.css ונמלא את הפרטים כמפורט להלן. שם התבנית, כתובת URL, תיאור ומחבר הם לגמרי לבחירתך. המערכת מחליפה את קובץ ה-CSS של התבנית המקורית בקובץ ה-CSS של התבנית הבת לכן יש צורך לבצע יבוא של הקובץ המקורי (בעזרת @import).

/*
Theme Name:     Twenty Ten Child Theme
Theme URI:      http: //www.nintay.com/
Description:    Child Theme for the Twenty Ten theme
Author:         Author Name
Author URI:     http: //www.nintay.com/
Template:       twentyten
Version:        1.0
*/

@import url(“../twentyten/style.css”);

החלקים החשובים ביותר של קובץ זה הם החלקים המסומנים ומודגשים. חלק ראשון “:Template” וחלק שני  @import, שמזהה את התבנית המקורית ומייבא את קבצי ה CSS ממנה. כשנרשום את הקוד המתאים, נוודא שהנתיב לקובץ css של בתנית המקור הוא נכון, וכי הפרמטר “:Template” מזהה נכון את השם של תבנת המקור. שימו לב: הכל חייב להיות רגיש לאותיות קטנות וגדולות, רווחים, מקף אמצעי וכד’. התיקייה של תבנית המקורה במקרה שלנו היא  “twentyten” ללא רווחים וסימנים, ולכן @import משקפת זאת.

שינוי קובץ Function

במידה ונרצה לשנות חלק מהפונקציות, לכבות / להוסיף / לעשות פעולה שונה, נוכל לפתוח קובץ function.php לתבנית הבת שלנו ולערוך שינויים ותוספות בה ללא חשש שימחקו בעת שדרוג. באופן זהה לשינויי עיצוב שערכנו קודם. הערה: בניגוד לקבצי CSS, המערכת אינה מחליפה את קובץ הפונקציות אלא טוענת גם את קובץ הפונקציות של התבנית המקורית וגם את הפונקציות של תבנית הבת.

 הפעלת תבנית הבת

לאחר שיצרנו תיקייה ייחודית לתבנית ילד וקובץ style.css, אנו יכולים להעלות את התבנית ולהפעיל אותה. העלאת והפעלת תבנית בת זהים לכל תבנית אחרת. להכנס ללוח הבקרה -> עיצוב -> תבניות -> לבחור בשם התבנית שלנו ולעשות Activate. השוני היחיד כאן הוא שתבנית המקורה חייבת להיות מותקנת באתר גם.